Odavamate rehvide mustri laius ja sügavus ei pruugi olla alati samad kui kvaliteetrehvidel.

Hiina ja protekteeritud rehvide probleem seisneb selles, et nende kaal on kvaliteetrehviga võrreldes tunduvalt suurem. Seetõttu suureneb autol vedrustamata mass (osa, mis jääb auto kere ja tee vahele). Selle massi suurenedes kiireneb ka auto rooliosade, amortisaatorite, pukside jne kulumine.

„Hiinakad” vali oma autole siis, kui pole tähtis kütusekulu ega müratase, oled valmis „seiklusteks” ning sõidad ainult kuiva ilmaga, tugevates plusskraadides ja seaduskuulekalt, hoides eesliiklejatega pikivahet ... sul pole kuskile kiiret ning vihmasaju ja jahedama ilmaga sõidad aeglaselt. Elu on aga näidanud, et sellisest sõidustiilist pole alati kasu.

Klient ei oska tihtipeale hinnata, millist rehvi talle rehvitöökojas pähe määritakse. Rehv on sedavõrd tehniline toode, et tavainimene ei saagi kõige toimuvaga kursis olla, sestap tasub abi otsida usaldusväärsest rehvitöökojast.

Millises firmas rehve vahetada?

Pole kindlat soovitust, kuna tööde ja teostajate kvaliteet võib ajas muutuda. Seega peaks autoomanik suutma ise jälgida, mis tema autoga rehvitöökojas korda saadetakse. Loodetavasti on alljärgnevatest tähelepanekutest autoomanikule rehvivahetuskoha valimisel mingisugune abi.

Pärast hooaega on kliendid seisnud sageli silmitsi probleemiga, et auto väriseb ja sõita ei saa. Selle probleemi põhjus on olnud ebakvaliteetne rehvimontaaž või rehvide vale tasakaalustamine. Pahatihti on rehvitööde oskamatusega kliendi rehvid juba ära rikutud ja ei jää muud üle, kui tuleb jälle uued alla osta.

Kindlasti ei soovita inimestel, kelle autodel on valuveljed ja suurema läbimõõduga või madala profiiliga rehvid, käia kuskil kahtlastes kohtades rehvitöid tegemas. Rehvimontaaži odava hinna korral ei ole võimalik soetada tänapäevaseid seadmeid ja maksta korrektsele töömehele mõistlikku palka. Sellistes kohtades ei saagi olla tegu kvaliteetse rehvimontaažiga. Korralikuks rehvitööks on tänapäeval vajalikud uuema põlvkonna rehvimontaaži seadmed. Samuti on vajalik võimsama kompressori olemasolu, et saaks rehvid õige rõhuga velgedele paigaldada.

Madalama profiiliga rehvid vajavad suurt ülerõhku, et need asetuksid õigesti veljele. Rehvide monteerimine külmas võib aga viia rehvi purunemiseni – neid ei saa õigesti tasakaalustada, kuna montaažipasta on jäik, ja soojemate ilmadega lähevad rehvid tasakaalust välja. Külma montaažipasta ülejäägid tulevad alles sõitmisega velje ja rehvi vahelt välja.

Korrektses töökojas eemaldatakse valuvelgedelt kleebitavate raskuste jäägid kummikäiaga ja alles seejärel paigaldatakse uued. Turul on saadaval ka uue põlvkonna kleebitavad raskused, mis ei jäta velgedele teibijääke. Neid kasutavad kõrge hinna tõttu aga väga vähesed rehvitöökojad. Samas väitis mulle üks rehvitöökoja omanik, et odavam on kohe kasutada uue põlvkonna kleebitavaid raskuseid, kuna tööaeg velje puhastamiseks ja kummikäia kulu pidi olema palju suurem rahaline kaotus.

Rehvivahetusega ei tohiks koonerdada, sest kokkuvõttes tuleb odavam pea alati kallim – seda nii rehvide kui ka vahetuspunkti valikul. Kvaliteetsed töövahendid, korralikud tingimused ja heast materjalist rehvid võivad olla otsustavas rollis, kas juht jõuab õhtul pärast tööd enda pere juurde või mitte. Turvalist liiklemist ja mõistlikke valikuid!