1. Ära tunne vajadust enda korvi ega käru täis osta

Kas mäletate kaheksakümnendaid, kus me seisime poes järjekorras ja mitte ainult kassasabas, vaid me ootasime korvide sabas. Mäletate, kui palju väiksemad need võrreldes tänaste korvidega olid? Korvide maht on vaikselt ja järjepidevalt aina suurenenud ja uuringud on kinnitanud, et suuremad korvid julgustavad inimesi ka rohkem ostma. Püüa valida korv käru asemel ja ära tunne vajadust seda täitsa täis osta.

2. Vali rohkem tooteid, et poode võrrelda

Tavaliselt, kui inimesed poodide hindu võrdlevad, on nad välja valinud paar toodet, mille hinna põhjal tehakse otsus, mis pood neile kõige taskukohasem on. Tihti on see näiteks leib, piim, munad ja banaan. Tee see nimekiri natuke pikemaks ja vali näiteks välja 15 toodet, mida sa enam vähem regulaarselt ostad, et näha, mis pood siis tegelikult soodsaim on. Sageli on ühe poe kollase sildiga allahindlusega toode ikka kallim, kui teise poe oma tavahinnaga.

3. Alusta ostlemist poe keskel

Enne, kui sa jõuad enda jaoks oluliste toodeteni, tuleb sul läbi käia tavaliselt suur hulk allahindluseid ja pakkumisi, millele sa ei suuda ei öelda. Poe väravatest sisenedes on pandud rõhku värvidele ja kui on käimas mõni müügikampaania, siis sellest võimalikult kiiresti ka teada antakse. Sul on poenimekiri- jää sellele kindlaks.

4. Kui vaja, vabane toodetest ka viimasel hetkel enne kassasse jõudmist

Oled sa kunagi mõelnud, et miks need vahekäigud kassade juures nii kitsad peavad olema? Ka need on aegapidi kitsenenud, et muuta toodeteta poest välja minek võimalikult ebamugavaks. Uuringud on näidanud, et ligi 60% neist, kes seisab järjekorras ja otsustab, et nad ei viitsi enam ja parema meelega jätaksid ostmata, ei tee seda, sest inimestest mööda trügimine oleks liialt ebamugav kogemus. Sa võiksid küll toote tagasi oma kohale viia, või ulatada see mõnele töötajale, aga kitsad väravad ei tohiks küll olla põhjus, miks sa seda mitte eriti vajalikku asja ostad ja kui vaja, jäta see toode väjudes kassiirile.

5. Kuula kõrvaklappidest rütmikat muusikat

Poed mängivad meelega taustaks rahulikku muusikat, et sa ei kiirustaks ja et su samm oleks sobivalt aeglane. Et sa ikka märkaks kõiki kollaseid ja punaseid silte, et sa näeksid nüüd neid tulukesi, mis plakatites säravad. Uuringute kohaselt, kus mängiti klientidele klappidesse, kas kiiret, või aeglast muusikat, siis aeglast muusikat kuulavad kliendid ostsid suisa 29% enam. Pane oma lemmik tümps kõrvaklappidesse ja ära lase end mõjutada.

6. Osta juustu lahtiselt

Enamus suurtes poodides müüakse juustu ka lahtiselt külmaletis. See on hea koht, kus säästa, sest pakendatud kraam on pea alati kallim.

7. Palu töötajatel tasuta lisateenuseid

Kui sa tahad endale ilusast tükist hakkliha, siis seda müüakse tavaliselt hingehinnaga nime all delikatess. Kui sa ei tea, siis nii mõnedki ketipoed on nõus sinu valitud lihatüki poes hakklihaks tegema, või sinu jaoks ära sobivalt ära viilutama ja sa hoiad tuntavalt kokku.

8. Osta tooteid, mis on aegumas

Paljud poed panevad järgmisel päeval ja vahel ka järgmisel nädalal (olenevalt tootest) aeguvale tootele allahindlust tähistava kleepeka. Eriti, kui on tegu sügavkülmutatud tootega, siis ei mängi peagi aeguv säilivusaeg mingit rolli. Ka kuivained ja konserveeritud tooted ei kaota tavaliselt lubatud ajaga enda häid omadusi. Sul on võimalus vahel säästa ka kuni 50%.

9. Kui oled ostmas puuvilju pakendis, mõtle enne

Sageli püüavad poed sulle suuremaid koguseid müüa, kui nad pakendavad puuvilju pakendisse. Eriti muutub see aktuaalseks jõulude paiku, kui eestlased mandariinide hullusele järgi annavad. Pealtnäha soodsam hind ei pruugi üldse seda tähendada, sest sul puudub kvaliteedi üle kontroll. Kui ühekaupa ostes teed sa iga puuvilja juures väikese inspektsiooni, et oleks küps ja plekkideta, siis pakendis seda teha ei saa ja kokkuvõttes võib kilohind kallim tulla.

10. Sulata mereande ise

Kindlasti oled märganud, et kalaletis on sageli toodetel juures märge, et tegemist on sulatatud tootega, mis oli eelnevalt külmutatud. Tavaliselt on see sama toode, mis neil sügavkülmas müügil on, mis nüüd letti pandud, väike protsent otsa lajatatud ning me oleme nõus selle eest ka maksma. Osta neid tooteid külmutatud kujul, sest nii hoiad sa kokku raha ja koju jõudes on nad ka värskemad.

11. Söö

Vana hea klassika- ära mine poodi tühja kõhuga, sest siis ei ole otsustaja rollis sina, vaid sinu näljane aju, mida on lõhnade, värvide ja numbritega väga lihtne lolliks teha.